گیج دما،گیج فشار

لطفا فقط از طریق واتس آپ درخواست خود را ارسال نمایید 09122209939 -09022209939 ameli@ameli-co.com
سه شنبه, 29 اسفند 1402

گیج فشار،گیج دما

فلوتر چیست؟

فلوتر چیست؟ قیمت و اطلاعات لازم :

 

فلوتر در لغت به معنای شناور است، در کل به هر جسم شناوری می توان نام فلوتر Floater را داد. در صنعت و مبحث ابزار دقیق فلوتر به قسمتی از دستگاه های کنترل کنندۀ سطح گفته می شود که در حقیقت روی سیال شناور می ماند. اما به غلط واژۀ فلوتر به عنوان کل دستگاه لول کنترل در زبان عامیانه جا افتاده است...

 

یک لول کنترل یا کنترل کنندۀ سطح یا لول سوئیچ شامل قطعات مختلفی است که یکی از این قطعات فلوتر یا شناور آن می باشد. در لول کنترل های مکانیکی فلوتر به یک اهرم متصل است که این اهرم خود به یک شیر وصل می باشد.

هنگامی که سطح سیال که معمولا آب است بالا می رود، فلوتر را، که توخالی و سبک است با خود بالا می برد و این فلوتر به نوبۀ خود اهرم را حول محول شیر تکان می دهد و با فشار به منتقل شده به شیر آن را می بندد، زمانی که سطح سیال پایین می آید ناخودآگاه شناور یا فلوتر نیز پایین آمده و شیر باز می شود و مسیر آب آزاد شده و منبع دوباره پر می گردد.

در سایل انواع لول کنترل و نوع الکترونیکی آن، فلوتر به شیوه های مختلفی وظیفۀ منتقل کردن تغییرات سطح مایع را به دستگاه لول کنترل بر عهده می گیرد، در برخی لول کنترل ها فلوتر یک کلید جیوه ای را تکان می دهد و کلید عمل می کند

در بسیاری از انواع لول سوئیچ ها فلوتر یا شناور دارای یک آهنربا می باشد، در قسمت هایی از دستگاه کنترل کنندۀ سطح رله هایی که حساس به مغناطیس هستند تعبیه می گردد و فلوتر با عبور از کنار این رله ها و تحریک مغناطیسی آن ها به دستگاه لول کنترل کمک می کند تا سطح را بسنجد و سیگنال مورد نیاز را به سیستم منتقل نماید.

یکی دیگر از انواع کنترل کننده های سطح یا لول کنترل ها که بیش از سایر مدل ها با فلوتر اشتباه گرفته می شود لول کنترل های کابلی یا لول سوئیچ های چاهی می باشند. این دسته لول کنترل در حقیقت از یک سوئیچ ساچمه ای که درون فلوتر کار گذاشته شده و یک کابل بلند تشکیل شده اند

کابل علاوه بر این که سیگنال الکتریکی را منتقل می کند، وظیفۀ بازوی عملکرد فلوتر را نیز به عهده دارد و زمانی که منبع پر و خالی می شود فلوتر تا منتهی علیه ممکن بالا یا پایین می رود و زمانی که به حداکثر طول کابل رسید با زاویه ای حور محور مرکز کابل تغییر حالت می دهد و این تغییر شیب موجب حرکت تیله یا ساچمۀ فلزی داخل فلوتر گشته و موجب عمل کردن سوئیچ می گردد.

در نهایت معلوم است که فلوتر ها نقش مهمی در صنعت و مکانیزاسیون دارند ولی باید بدانیم که یک فلوتر تنها بخشی از چندین قطعۀ تشکیل دهندۀ دستگاه کنترل کنندۀ سطح می باشد و نباید به اشتباه به لول کنترل یا لول سوئیچ بگوییم "فلوتر"

 

انواع کنترل کننده های سطح یا لول سوئیچ یا لول کنترل یا فلوتر یا سوئیچ شناور موجود

 

 

 

فلوتر لول گیج مغناطیسی - آبنمای مغناطیسی

 

 لول کنترل چاهی – لول کنترل شناور

لول کنترل جیوه ای – لول کنترل گلابی

- لول سوئیچ چاهی – لول سوئیچ شناور

– لول سوئیچ جیوه ای – لول سوئیچ گلابی

- فلوتر چاهی – فلوتر شناور – فلوتر جیوه ای

– فلوتر گلابی -

Float levet switch - wired level control

- فلوتر مخزن - سوئیچ جیوه ای

 

فلوتر الاکلنگی - فلوتر آب

فلوتر عیوض - فلوتر بخار

فلوتر دیگ بخار - فلوتر مواد غذایی

فلوتر منبع آب - لول سوئیچ

 

سایز انواع فلوتر - لول سوئیچ

فلوتر - سوئیچ شناور

 

 

کلیه حقوق این وب سایت برای شرکت عاملی و مبرمی محفوظ میباشد.